Een blog, een blog. Wat moet ik nou met een blog? Dat was mijn eerste reactie toen we aan het brainstormen waren over onze website. Maggysmode.nl hebben we het afgelopen jaar al flink aangepast qua uiterlijk, maar de site kon qua inhoud ook wel wat vernieuwing gebruiken. Naast de gangbare informatie over onze winkel en activiteiten wilden we jullie meer leuke tips geven en inspirerend en verrassend nieuws brengen. In de nieuwe tijd hoort daar dus ook een blog bij. Eerlijk gezegd moest ik daar even aan wennen. De mensen die mij kennen weten dat ik ‘live’ geen enkele moeite heb om iets te vertellen of mijn mening te geven. Maar op papier is dat toch een ander geval. Wat ga ik dan zeggen? Nou, gewoon, wat je allemaal meemaakt in en met je winkel, kreeg ik terug in onze brainstorm.
Hier is dan mijn eerste blog, die we ‘Maggy’s Maand’ hebben genoemd. In Maggy’s Maand wil ik jullie laten voelen en delen in Maggy’s Mode. Wat voor winkel we zijn, wat we willen met onze winkel en wat ons doel is: jullie begeleiden in je persoonlijke stijl- en smaakontwikkeling. Ook deel ik in mijn blog interessante en inspirerende gebeurtenissen die ik meemaak en die Maggy’s Mode maken tot wat het is: een fantastische winkel waar ik elke dag met groot plezier mee bezig ben.

1 maart 2013

Kleur, geur & smaakfestijn

_MG_5551
Het huidige modeseizoen gaat over kleur. Om dat goed over te brengen hebben we een kleurenwaaier samengesteld met daarin de heersende kleuren van de collectie van Maggy’s Mode: pastel, zoet, naturel, helder, intens en neon. Al die kleuren bij elkaar deden mij meteen denken aan een schaal met heerlijke macarons: schuimkoekjes met een zachte crèmevulling. Daarop ontstond het idee een nieuw event te bedenken waarin alle zintuigen zouden worden geprikkeld: een Kleur, Geur & Smaakfestijn.
_MG_5543Op vrijdag 1 maart was het zover. Maggy’s Mode was voor een dag omgebouwd tot een hip en happening lifestyle-café waar alles samen kwam. Onze parfumerie La Ruelle had voor elke kleurkaart een geur geselecteerd en je kon je nagels laten lakken in de nieuwste modekleuren. Kleurspecialisten gaven een persoonlijk kleuradvies. Onze plaatselijke luxe bakkerij Le Perron leverde de macarons, er was een Italiaanse barrista die in zijn kleurige autootje heerlijke espresso’s en cappuccino’s maakte en je kon ook genieten van prosecco. Kortom: het was één groot feest. Als team hebben we genoten van de grote opkomst van onze klanten. Van jullie dus! Het grootste en liefste compliment was dat we er alles aan hadden gedaan om het iedereen zo naar de zin te maken en ‘echt in de watten te leggen’.

21-22 maart 2013

De Modeshows

_MG_8722_1Elk seizoen neem ik me voor om geen modeshow te organiseren. Het is altijd moeilijk om te bepalen welk modebeeld we nu willen laten zien. Een maand van tevoren krijg ik vaak al de eerste vragen van jullie: wanneer is de modeshow? Dit keer nam ik de show wel bewust op in de activiteitenkalender die medio februari naar alle klanten is gestuurd. Maar uiteindelijk start ik pas drie dagen voor de modeshows met het concept en het bedenken van het modebeeld. Dat kan gelukkig ook omdat ik tijdens mijn inkoop al uitga van een heel specifiek mode- en kleurbeeld. Ondanks dat ik het in mijn hoofd heb, blijft het natuurlijk wel aanpoten voor mijn hele team. Het is echt een hysterisch drukke week. Naast de show zelf en de enthousiaste reacties die je van iedereen ontvangt, vind ik de vrijdagochtend na alle hectiek altijd een magisch moment. Ik kwam dit keer om half elf ’s ochtend binnen. Alles was brandschoon: de winkel, achter de schermen en de ruimte waar de show plaatsvond. Alsof er niets was gebeurd. Dat vind ik zo bijzonder! Dan prijs ik me echt gelukkig dat ik zo’n geolied team heb die dat allemaal oppakt J.

24-26 maart

Parijs: op zoek naar pareltjes

_EiffelMeerdere keren per jaar staat een inkooptrip naar Parijs op het programma. Dat doe ik samen met een collega-retailer, waar ik mee kan lezen en schrijven. De trip start uiteraard eerst met een heerlijk diner in een toprestaurant. Dit keer viel de eer te beurt aan Le Belmont aan de Rue Reaumur. Een echte aanrader! Na een goede nacht in een goed hotel is het anderhalve dag knallen. We splitsen de wijken waar we shoppen in de ochtend op en dan is het scannen, scannen, scannen. Tijdens de lunch wisselen we alles uit en dan is het kopen geblazen. Alle spullen laden we einde van de middag in. De tweede dag doen we dan samen een nogal obscure wijk, waar ik alleen niet graag rondloop. Die wijk wordt geregeerd door mannen. Hoewel ze mij inmiddels kennen, blijven ze vreemd opkijken als ik bepaal wat er mee gaat en dan ook nog vraag of ze het alsjeblieft in mijn auto kunnen leggen… Uiteindelijk heb ik hier weer de pareltjes gevonden die het modebeeld van Maggy’s Mode een nieuwe boost geeft. Leuke vernieuwende jurkjes en een serie fantastische jasjes van heel soepel vallend kunstleer in frisse kleurtjes en trendy modellen.

26 maart

Cadeau ING Retail Jaarprijs

Pixmac000077408983Zoals jullie weten hebben we vorig jaar de ING Retail Jaarprijs gewonnen. Een mega mijlpaal voor mij en mijn team. Een van de prijzen was een VIP-treatment in de ING lounge tijdens een wedstrijd van het Nederlands elftal. Wát een mannenprijs, dacht ik toen we die prijs in november in ontvangst namen. Op 26 maart was het zover: de wedstrijd Nederland-Roemenië. Wat was het leuk! We kregen 25 kaarten en dus konden de partners dit keer ook mee. Dat maakte het echt speciaal. Zij moeten immers veel ‘slikken’ van hun vrouwen als die weer eens moeten overwerken. Nu konden we ook eens wat terug doen! De ontvangst was geweldig: we genoten van een smaakvolle borrel en een luxe dinerbuffet. Ook konden we een aantal spelers ontmoeten; mijn oudste zoon Tom glundert nog steeds na van trots. Ik heb er genetwerkt met andere zakelijke relaties van ING, waaronder ook met de mensen van Deen Supermarkten die zijn uitgeroepen tot beste winkelketen. En ‘we’ wonnen ook nog eens met 4-0. Geweldig dus!
Modische groet & tot volgende maand!
Maggy

Dit bericht is gepost in Nieuws. Bookmark de link.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *