Tsja Linda, daar ben ik weer. Je editorial in Linda Mode is zo uitgesproken, dat ik wel weer moet reageren. In een eerdere blog – of eigenlijk brief – aan jou heb ik je de tip aangereikt dat het je zoveel ergernis en frustratie scheelt als je een goede speciaalzaak zoekt waar ze jou ‘verstaan’. Waar je binnenkomt, zegt wat je wilt of nog beter… waar ze van tevoren weten wat jij wenst. En van welke items jij écht gelukkig wordt. Blijkbaar heb je die tip niet ter harte genomen.

Het is zondagmiddag en ik zit te bedenken wat ik ga doen.

Ik kan naar de winkel gaan om de drukke maandag voor te bereiden. Lekker chillen op de bank met een serie van Netflix.  Hardlopen om mijn lichaam en geest energie te geven. Of… alle modeglossy’s doornemen. Ik kies voor het laatste. Het nieuwe seizoen is immers in volle gang en ik ben oprecht benieuwd wat alle bladen ‘voorschrijven’. Dus…ik nestel me in mijn Deblon Sport-legging op onze bank.

Na de Vogue pak ik jouw Linda Mode.

Geloof me of niet: je editorial maakt direct wat in mij los. Het is herkenning maar ook irritatie. Je schrijft in die editorial dat je op zoek bent naar een sweater. Want, van alles wat je in het leven kunt wensen, wens jij nu een heerlijke zachte sweater met een niet te hoge hals. Dubbel lig ik om je verhaal… En oh wat snap ik je! En de eisen die je stelt, die herken ik ook. Net als jij zit ik ook niet te wachten op outfits met logo’s van egotrippende ontwerpers.

Goed… Even terug naar jouw editorial.

Je zoekt een sweater die lekker zit én die je ook nog mooi(er) maakt. Het is als vrouw namelijk heel fijn als je er leuk en hip en happening uitziet en dat je outfit ook nog eens heel comfortabel draagt. Wij noemen dat een ‘comfy mood’. Maar dan! Dan lees ik dat je je kostbare tijd verdoet om die to die for sweater online te gaan zoeken! En daar gaat het -naar mijn opinie – mis. Zoektermen als ‘hip’, ‘comfortabel’, ‘niet te hoge hals’, ‘niet te puberaal’, ‘wel stylish’, ‘geen logo’s’ en ‘geen quotes’ bestaan namelijk niet. Helaas zijn ze (nog) niet uitgevonden (kennelijk te ‘moeilijk’ voor de algoritmes van Google ;-).

Begrijp me goed: dat je je online oriënteert is super handig. Dat vind ik echt.

Het is heerlijk om relaxt vanaf je bank of keukentafel te zien wat er allemaal te koop is en hoe de mode van je favoriete designers eruitziet. Toch… Online = online. Je ziet niet wat de shape van een outfit met jouw figuur doet. Wat de kleur met jouw huids- en haarkleur doet. En met de kleur van jouw sprankelende blauwe ogen. En…. het ‘aller-jammerst’ is, dat je online never nooit kunt ervaren wat het is om die sweater te voelen. Hoe het zachte, comfortabele –aaibare – materiaal op je huid aanvoelt.

Zoals je wel zult begrijpen, ben ik stiekem heel gelukkig dat dit niet kan.

Want hier komen wij als ‘winkel’ om de hoek. En dan wel; een gespecialiseerde winkel. Waar je vooraf een afspraak maakt met een van onze mooimakers of waar je ‘gewoon’ binnen kunt lopen. Waar je, tussen het genieten van een lekkere latte macchiato, rond kunt snuffelen of aangeeft waarnaar je op zoek bent. Zodat je binnen een split second (na ja, wel iets meer seconden, maar hey: mode is nu eenmaal leuk als je er live en persoonlijk mee bezig bent. In dat opzicht is het bijna nét zo aanstekelijk en energiek als het presenteren van een live tv-show). Oh ja: sweaters zonder logo’s en quotes zijn er in overvloed in onze winkel.

Oriënteer je gerust online. Zoek gerust een hele avond op het web en klap daarna lekker chagrijnig je laptop dicht. Prima! Maar stop dan met klagen dat “ze” je niet begrijpen. Wil je begrepen en vooral verrast worden; zoek dan die goeie “stenen” winkel waar ze je snappen.

Liefs,  Maggy

PS. Ik hoop dat dit mijn laatste blog/brief aan jou is Linda. Maat 42 is in mijn ogen prachtig en een sweater die aan al jouw eisen voldoet, vind je bij ons. Dat is een belofte. Volgende week een lekker bakkie doen?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.