‘MAGGY’S is veel meer dan een winkel alleen, het is een gevoel’

‘MAGGY’S is veel meer dan een winkel alleen, het is een gevoel’

Het succes van MAGGY’S is te danken aan de inzet van ongelooflijk veel mensen. Daarom verdienen zij in ons verjaardags-jaar een spotlight-moment. Vandaag stellen we je voor aan Marissa Blijham, mede-eigenaar van grand-café Nul33 in Amersfoort en zo’n zes jaar verbonden aan MAGGY’S als creatieve communicatieprofessional.

Welke band heb jij met Maggy?

“Zo’n 10 jaar geleden vroeg Miriam, een van mijn beste vriendinnen, of ik het leuk vond mee te lopen in de modeshow van MAGGY’S. We waren toen beide afgevallen en Anja sprak Miriam aan in de winkel of zij het een leuk idee vond om als model mee te doen aan de modeshows. Dat wilde Miriam wel, maar alleen als ik ook mee zou doen. Als ‘modemeisje’ begon mijn hart meteen te kloppen. Met Maggy had ik direct een hele leuke klik. Ik werkte toen als hoofdredacteur bij RetailTrends Media, het vakblad voor ondernemers in retail, zeg maar alle winkels die je kent. Naast de ongelooflijke lol tijdens de voorbereidingen van de modeshows, keek ik met een ‘vakgerichte’ blik naar de winkel en hoe Maggy die runde. Ik vond dat toen al heel erg vooruitstrevend. En gaf haar dat ook aan. In 2010 gooide ik op dat zij zich moest inschrijven voor de Retail Jaarprijs. ‘Ah nee, met mijn kleine winkel, daar doen alleen de grote zaken aan mee’, zei ze meteen. Twee jaar later won ze beide felbegeerde hoofdprijzen. Als creatieve communicatieprofessional werk ik nu al zo’n 6 jaar met Maggy samen. Dat is een hele fijne samenwerking. Gebaseerd op gevoel en diep wederzijds respect voor elkaars kunnen en elkaars kracht.”

Wat vind jij zo goed aan MAGGY’S?

“Dat eigenlijk alles klopt. Het is een heerlijke winkel, waar je altijd wel wat vindt. Of het nu om de ‘real deal’ gaat wat mode betreft, of lekkere feel good kleding met een sporty uitstraling. Het allerknapst van MAGGY’S is, dat het veel meer is dan een winkel alleen. Het is een gevoel, een soort club waarmee je je graag verbindt. Sinds het winnen van de Retail Jaarprijs in 2012 heeft dat een hele positieve en professionele vlucht genomen. Nu ik zelf ondernemer ben van een ‘stenen’ zaak, weet ik hoe moeilijk het is om er elke dag weer voor te zorgen dat alles klopt. Hoeveel tijd en energie het kost. Het is echt bewonderenswaardig hoe Maggy en haar voltallige team elke dag waarmaken wat ze beloven aan jou als klant: er oprecht voor jou zijn en ervoor zorgen dat jij straalt, van top tot teen. Diepe buiging dus!”

Kun je een leuke herinnering delen?

“Ik heb er heel veel. Een hele speciale is natuurlijk het jurybezoek geweest in 2012. Als hoofdredacteur van RetailTrends mocht ik mee. Het moment dat we het dorp inreden, waar ik overigens tot mijn 19e heb gewoond, vergeet ik nooit meer. Bij De Bunschoter hing een groot spandoek ‘Wij zijn trots op MAGGY’S’ en toen we naar de winkel liepen, werden we ontvangen door 80 mensen in klederdracht die het Spakenburgse volkslied zongen. Ik kreeg er gewoon kippenvel van. En ik niet alleen. Later in de bus ging de jury meteen overleggen. Na de bezoeken van de andere genomineerden, was het merendeel voor MAGGY’S. Op het moment dat ik dat hoorde, was ik zo blij voor Maggy en zo trots op haar. Maar ik mocht natuurlijk niets zeggen! En moest tot de prijsuitreiking, een week later (!), mijn mond houden. Gelukkig ging ik op vakantie, naar Amerika. Helaas kon ik er dus niet bij zijn op de gala-avond zelf. Wel heb ik haar een app gestuurd om haar te feliciteren, waarna ze direct vroeg: gekke vraag, maar kan ik je gewoon even bellen?’ Zat ik ’s avonds laat, ergens aan de westkust van Amerika, samen met haar te jubelen. Zo leuk!”

Wat wens je Maggy toe?

“Gezondheid en heel veel blijheid. Aan blijheid is bij Maggy geen gebrek. Ik ken bijna niemand die zoveel blijheid in zich heeft als zij. Zelfs als het tegenzit, en daar heeft Mag uiteraard ook mee te maken, zowel zakelijk als persoonlijk, weet ze zich te herpakken en blijft ze het positieve zien en uitstralen. Wel gun ik haar wat meer rust. Ietsje langer stilstaan en trots zijn op wat je hebt bereikt, mag best hoor! En, vooruit, ietsje minder twijfelen of je de juiste keuzes maakt. Hoewel dat haar ook siert. Enne, last but not least: blijf luisteren naar je gevoel. Dat is jouw allergrootste kracht, en ook iets dat niet na is te doen.”

Maggy over Marissa:

“Maris snapt me met weinig woorden; heerlijk is dat! Haar expertise en haar mening vind ik belangrijk en voegen veel toe aan mijn creatieve team.”

Deel dit bericht...Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter
Achter de schermen Blog

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.