1 september: Terug naar school

Eén keer per maand ga ik met Charlotte Koelewijn de ‘schoolbanken’ in. Zij volgt masterclass de ‘Cube’. In mijn blog van mei vertelde ik hier al over. Het is voor Charlotte een hele mooie kans om zich op hbo-niveau verder te ontwikkelen. En voor mij is het ook heel leerzaam. Want je weet, ik ben heel nieuwsgierig en erg leergierig ;-).

2 september: Maggy’s Mode Stijlgids

Stijlgids coverEindelijk ligt ’ie dan op de mat: Maggy’s Mode Stijlgids. We hebben de gids verspreid bij 50.000 huishoudens in de omliggende steden van Bunschoten-Spakenburg, maar ook in dorpen als Blaricum en Laren. We hebben verrassend veel positieve reacties ontvangen. Veel klanten namen de stijlgids mee de winkel in om vervolgens te gaan shoppen. Het leuke is dat ze dat ook bij andere winkels doen, bij ketens als de H&M bijvoorbeeld. Mijn doel is daarmee bereikt. Met de stijlgids wilde ik vrouwen een kader geven; zodat ze op modegebied goed voorbereid de winter in gaan. Dat is gelukt en daar ben ik trots op.

2 september: Uitgebreide training

Dark RomanceMet het team hebben we een uitgebreide training gedaan om alle vragen naar aanleiding van de stijlgids te kunnen beantwoorden. Wat zijn onze vier trends, welke combinaties zijn allemaal mogelijk, wat kan er worden verteld over de stoffen, de stijlen en de kleuren? Ook nemen we de pasvorm door van alle kleding. Hierdoor heeft iedereen de hele collectie op zijn netvlies en kunnen klanten sneller en beter geadviseerd worden. We grepen deze avond ook meteen aan om verschillende ‘vlogs’ te maken: korte video’s waarin alle medewerkers ingaan op hun must have van het seizoen. In de stijlgids komt dit onderdeel ook terug; waarin Annelies, Charlotte, Eefje en Anja vertellen wat hun must have van het seizoen is. Ik wilde dat graag doortrekken naar onze online communicatiekanalen, zodat de boodschap nog krachtiger wordt. Sommige medewerkers moesten hiervoor wel uit hun comfortzone treden, maar ze deden het wel. De filmpjes plaatsten we op onze Facebook-pagina. Wat een leuke reacties kregen we…

6 september: Event ‘Voel, ervaar & beleef’

NomadsNa het succes van het ‘Kleur, geur & smaakfestijn’ dat we in maart organiseerden, ontwikkelden we voor het najaar het event ‘Voel, ervaar & beleef’. Hieraan namen weer diverse lokale ondernemers deel. Ik merk dat ik het altijd weer spannend vind of er op zo’n dag dan wel mensen komen, maar elke keer ben ik weer overweldigd door de opkomst. Ik ben er zo dankbaar voor dat klanten en masse komen als we iets organiseren. Dat geeft zoveel energie. Het voedt mij en mijn team om leuke, verrassende en gezellige events te blijven organiseren.

25 en 26 september: De modehows!

Aan het einde van week 28 zie ik in mijn agenda dat het halfjaarlijkse spektakel weer bijna voor de deur staat: onze modeshows! ‘Daar gaan we weer’, denk ik dan… Voornaamste doel van de shows is altijd om klanten te tonen hoe ze kunnen combineren, welke stijlen en kleuren belangrijk zijn en wat onze modeboodschap is. Dit keer wilden we de stijlgids tot leven brengen door de styling geheel op te hangen aan de vier trends die we daarin hebben gevangen: Retro Elegance, Folklore, Dark Romance en Nomads. Met nog twee speciale rondes met ‘de trui’, een heel belangrijk kledingstuk dit najaar, en ‘de jas’.
hd3a1562
Gek genoeg verloopt het uitzoeken van de kleding, dat ik samen met vijf stijlcoaches doe, altijd vrij soepel. Op dinsdag, de dag voor de eerste shows, bespreek ik samen met Henk de muziek. Dat wordt altijd nachtwerk. Christina neemt op woensdagochtend de choreografie door met de modellen, en dan is het wachten tot 13.30 uur… Ondanks dat we nu al heel wat jaren modeshows organiseren, stik ik van de zenuwen. Ik geniet ervan, maar vind het elke keer weer spannend. Dat is eigenlijk alleen bij de eerste show, daarna kan ik mijn zenuwen meer loslaten en geniet ik alleen maar.
De shows waren weer een waanzinnig succes. In twee dagen mochten we ruim 750 klanten verwelkomen. Het kost iedere keer weer heel veel energie, maar we krijgen er zoveel voor terug. Dat geeft mij en mijn team vleugels. En wat is het fijn om op donderdagavond met het hele team te ontladen op het terras van De Mandemaaker. Dan geniet ik echt intens: dat hebben we maar mooi weer gedaan met zijn allen!
Modische groet,
Maggy[vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]Heb je de afgelopen tijd ook zo genoten van ons Olympisch team in Sochi? Ik als geen ander! De voorbereiding, de spanning, de verwachting en uiteindelijk de euforie. Ik voel het in al mijn vezels als ik, meestal luisterend naar de radio, onze schaatsers volg. Nooit geweten dat ik een schaatsfan ben. En me zó in de jacht op Olympisch goud kan inleven. Het gevoel dat alleen het beste goed genoeg is. Dat ken ik van mijzelf. En ook van mijn team style-coaches en inkoopteam. GOUD is wat we nastreven. Ik snap de teleurstelling van Irene Wust en begrijp Sven Kramer als ze niet geheel tevreden zijn met zilver. Het hoogst haalbare nastreven, dát is mijn doel.
Een belangrijke succesfactor van onze winkel is onze inkoop van de collecties. Inkopen kun je eigenlijk wel vergelijken met de intense trainingen van de schaatsers. Doelgericht, goed geïnformeerd, je eigen tactiek en inschatten wat de concurrentie doet. En er dan voor zorgen dat je nét iets beter bent. Want wanneer je goud nastreeft, dan moet je kritisch zijn en geen genoegen nemen met zilver.
Zo durf ik ook dit seizoen weer te zeggen dat onze voorjaarscollectie GOUD is. Kom ervan genieten, ‘onze gouden medaille’ hangt te stralen in onze winkel. En weet je, het is zó ontzettend gaaf om GOUD met elkaar te delen…[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]

Auteur

Maggy Hopman
IMG_0139
Maggy is: doortastend, dynamisch, veeleisend en vooruitstrevend

Dit bericht is gepost in Blog. Bookmark de link.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *