Retail Experience Awards
Inhoud

Het is zondag 12 juli. Michelle en ik zijn op de Modefabriek in Amsterdam. Een drukke dag voor de boeg. Oriënteren voor zomer 2016. Tja, in de mode lopen we altijd een paar seizoenen voor. We zijn bezig met de lange termijn. En in de tussentijd met de ‘mode van nu’. Dat is best wel schakelen.
Rond 16 uur moesten we bij een bepaalde stand zijn voor de bekendmaking van de Retail Experience Awards. Want we waren genomineerd voor de Retail Excellence Award. Een prijs voor een gevestigde, gerenommeerde retailer die zich onderscheidt in langdurige klantenbinding door mee te gaan met de ontwikkelingen van deze tijd. Voor een retailer die zich dus op een bijzondere, innovatieve manier onderscheidt. Prachtige woorden en dus al bijzonder om genomineerd te zijn.

Gelukkig hield Michelle goed de tijd in de gaten.

We waren op tijd, maar er was nog geen kip. Nog maar een rondje lopen dan. Toen we terug kwamen, schoot iemand ons aan. Of we toch écht mee wilden komen. Bleek dat de uitreiking op een deel achter de schermen plaatsvond….

Fashionably late kwamen we aan en begon de uitreiking.

Ik kreeg het warm. Het zou zo cool zijn als we een award zouden winnen, maar dat kon toch niet. Nog geen 3 jaar geleden won MAGGY’S al twee bijzondere retailprijzen. Toen wonnen we de vakjury- en publieksprijs Beste Zelfstandige Winkel van Nederland.

Als eerste werd de publieksprijs bekend gemaakt.

Per categorie maakten ze de nummer 3, 2 en 1 bekend. En ja hoor, MAGGY’S won de publieksprijs Retail Excellence Award! Dankzij alle stemmen van onze klanten. Wow, wat fantastisch. Zo dankbaar dat zoveel klanten op MAGGY’S gestemd hebben. Een creatieve actie van Roy hielp daarbij. Bij de bar in de winkel liet hij klanten het stemformulier op papier invullen. Deze heeft hij in een prachtige doos mooi ingepakt naar de organisatie gestuurd. Top gedaan Roy!

En toen werd de vakjuryprijs bekend gemaakt.

Ik durfde niet te kijken, ik keek alleen naar Michelle. Ik zat helemaal in mijn eigen wereld. Ik kan niet tegen mijn verlies en daarom wilde ik eigenlijk niet meedoen aan deze wedstrijd. Ohhhhhh, wat een spanning! Het voelde weer als 3 jaar geleden bij de bekendmaking van de Beste Zelfstandige Winkel van Nederland. Toen dacht ik dat we niet gingen winnen en dat dacht ik nu weer. We waren genomineerd met zoveel goede retailers. Neeeeeee, MAGGY’S werd door de vakjury unaniem gekozen tot de winnaar. Ongelofelijk! Wat een euforie.

Een prijs voor en door het hele team van MAGGY’S.

Volgens de vakjury van de Dutch Retail Experience Awards is MAGGY’S een voorbeeld voor andere ondernemers. Wow, wat een compliment. Ook vond de vakjury dat aan alle facetten die voor een winkel van essentieel belang zijn, is gedacht. Of het nu gaat om de winkel, het team van style-coaches, de inzet van social media of de bijzondere klant-events: alles is tot in de perfectie verzorgd. Waardoor we klanten uit het hele land weten te trekken en te koesteren. Natuurlijk werken we hier hard voor. Toen ik het commentaar van de vakjury hoorde kreeg, werd ik helemaal warm van binnen.

Vakjury: “De totaalbeleving zorgt ervoor dat MAGGY’S excelleert in retail.”

In het juryrapport van de publieksstem prachtige woorden. Daarin staat dat de klant centraal staat bij MAGGY’S: “Alles maar dan ook alles staat in het teken van de klant en dat zorgt voor een totaalbeleving tijdens het winkelen. Persoonlijke aandacht en een goed advies staan voorop. Het team is constant bezig met vernieuwing, weet precies wat klanten nodig hebben en legt hun in de watten. Consumenten zijn daarnaast bijzonder positief over de persoonlijke events, zoals modeshows, samen met klanten de Nike Women’s 10 km volbrengen of met z’n allen te gaan bingo-en bij een Beach Club.” Het mooiste is dat onze klanten dit over ons schreven bij het stemmen. Natuurlijk willen we het allerbeste voor onze klanten. Hoe mooi is het dan als onze klanten dit over ons vertellen!
Ik kan niet anders zeggen dan dat we heel erg trots zijn dat we deze twee prijzen hebben gewonnen. Dankbaar zijn we voor alle betrokken klanten en collega retailers.
LOVE, Maggy

Dit bericht is gepost in Nieuws. Bookmark de link.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *